۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
تعداد بازدید: ۲۲۰۳۷
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: این سازمان به صورت مستمر و میدانی اقدام به بررسی قیمت بلیت هواپیما می‌کند و تاکنون گزارشی از افزایش قیمت اعلام نشده است.
کد خبر: ۹۶۹۶
نویسنده : محبوبه رودسری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، چند روزی است که گزارش‌های از افزایش و یا کاهش یافتن قیمت بلیت هواپیما مطرح شده این در حالی است که ستاد ملی مقابله با کرونا هم اعلام کرده باید ظرفیت صندلی‌های هواپیما به دلیل شیوع ویروس اومیکرون به ۶۰ درصد کاهش دهند.

این در حالی است که همواره سازمان هواپیمایی کشور و همچنین شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده اند تعداد ناوگان هوایی برای انجام پرواز‌ها کم است بنابراین امکان افزایش تعداد پرواز‌ها همزمان با کاهش ظرفیت وجود ندارد.

این اقدامات تاکنون با توجه به آنکه بسیاری از مسافران به دلیل پایان یافتن سال و کمبود بلیت هواپیما  اقدام به پیش خرید بلیت هواپیما کرده اند با این اقدام در صورت کنسل شدن بلیت‌ها با مشکل مواجه خواهند شد.

از سوی دیگر برخی از نمایندگان مجلس هم اعلام کردند نه تنها ایرلاین‌ها محدودیت‌های پروازی را رعایت نمی کنند بلکه مقرر شده بود قیمت بلیت هواپیما ۳۰ درصد کاهش یابد، اما در برخی از مسیر‌ها شاهد آن هستیم که ایرلاین‌ها قیمت‌ها خود را ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان گران کرده و همین خود باعث گله گذاری مسافران شده است.

در همین رابطه میراکبر رضوی سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، گفت: سازمان هواپیمایی کشور به صورت مستمر و میدانی اقدام به بررسی قیمت بلیت هواپیما می کنند و تاکنون گزارشی از افزایش قیمت اعلام نشده است.

چرا تنها بخش هوایی ملزم به کاهش ظرفیت‌های خود است؟

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه تمامی شرکت‌های هواپیمایی پس از مصوبه شورای عالی هواپیمایی اقدام به کاهش ۱۰ تا ۳۰ درصدی نرخ‌های بلیت ها‌ی خود کرده اند افزود: تمامی نرخ‌های بلیت در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی کشور درج شده و از سوی دیگر به صورت مستمر و میدانی همکاران در سازمان قیمت‌ها در آژانس‌های مسافرتی بررسی و درصورت مشاهده تخلف با آن‌ها برخورد می‌شود.

او با اشاره به اینکه از زمان اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا برای کاهش ۶۰ درصدی ظرفیت‌های ناوگان هوایی فروش بلیت‌های هواپیما براساس همین ظرفیت است گفت:  برای پرواز‌های که مسافران از هفته و یا ماه قبل اقدام به خرید بلیت کرده اند تمامی دستور العمل‌های بهداشتی به صورت ۱۰۰ درصد در پرواز‌ها رعایت می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: در حالی که باید تمامی ایرلاین‌ها مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا را رعایت کنند، اما باید این موضوع را هم در نظر بگیریم که با توجه به تحریم‌های سنگینی که بر بخش هوایی کشور وجود دارد و از سوی دیگر به دلیل شیوع ویروس اومیکرون چرا تنها بخش هوایی کشور ملزم به کاهش ظرفیت‌های خود است؟ بنابراین باید حمایت‌های لازم صورت گیرد تا شاهد زیان دهی این بخش مهم اقتصادی در کشور نباشیم.

 

برچسب ها: سازمان هواپیمایی کشوری قیمت بلیت هواپیما بلیت هواپیما
ارسال نظر
آخرین اخبار